Arcos utifrån elevperspektivet.....

Halloj på er trogna läsare!
Idag är det jag (Per Längfors) som har grått uppgiften att skriva ett inlägg om veckan för oss elever.
Det har nu gått fyra dagar sedan vi kom hit och det är rena paradiset!!Det är otroligt jobbigt att gå upp 06:15 för att ha fys, men det är en bra väckarklocka och gör att man kommer igång. Jag tror att alla är överens över att vi har det väldigt bra som får komma hit. Vi har grymma träningsmöjlgheter och det är kul att se resultatet av teknik jobbet som vi alla har gjort i vinter. Dock är det en period till med teknik när vi kommer hem men det är verkligen bra med lite omväxling och komma i från golfhallen. Under dagarna har vi gjort olika tester och det märks vilka tävlingsmänniskor vi är. Det är fullt fokus och inte allt för glada miner när det går tungt. Våran egen stjärna Simon Malmberg är ett bra exempel. En helskön snubbe som ibland blir mindre glad när det går dåligt men endast EN klubba har gått åt skogen. Det ska han ha en eloge för. Idag fick han även bada i poolen pga ett förlorar bet mot Robban. Det kanske inte låter som ett straff att bada i en pool men kom hit och ta ett dopp så förstår du. Ca fem grader vilket inte är så varmt.
Det drar sig mot matchspelet och det är fortfarande öppet om vilka två lag som spelar final. Det som är kvar innan det kommer fram är två tester, 8 boll och visa testet. Det är också en runda imorgon där fyra scorer räknas vilket betyder att alla i laget måste kämpa på och fokusera på varje slag för att hjälpa laget!! Nu ska jag dra mig mot federation house där en underbart skön säng väntar på mig. Vi hörs, heeeej!

Kommentarer
Postat av: Anna Oknowska

Härligt läger och kul skrivet.

Passa Malmberg åt mig.

Hälsningar hans mamma

2012-02-09 @ 22:56:22
Postat av: Ungagolfare

Verkar skitkul!

Vi ses säkert i ett framtida nummer av Ungagolfare ;-)

Lycka till!!!

2012-02-10 @ 22:08:26
URL: http://www.ungagolfare.se
Postat av: jonas edlund

simon har inga problem att EN klubba gått åt helvete han brukar spela minst halva säsongen med bland-bag.Vi bettar hårt om det var ojämn eller jämt nr som ska lagas denna gången. :)

hoppas ni har kul

2012-02-11 @ 10:29:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0